Pult Terminál
A sorszámok behívása illetve kezelése a pult terminálon történik.
A Pult terminál 6 fő elemből Áll.
1. Aktuális pult kiválasztása
Itt fel van sorolva a rendszerben elérhető összes pult. Kattintsunk arra a pultra, ahol éppen dolgozunk, illetve a vevőket szólítani szeretnénk.
A pultok között van lehetőség váltani. Így megoldható az is, hogy például egy recepcióról történjen a sorszám kiadás, és a pulthoz irányítás is
2. Elérhető folyamatok listázása
Erre a gombra kattintva ki tudjuk választani, hogy melyik folyamatokat szeretnénk látni a listában, ezzel lehetővé téve, a minket nem érdeklő, zavaró információk kizárását.
3. Várakozók kilistázása
Itt látjuk, hogy melyik folyamatra hányan várakoznak.
Amennyiben megnyomjuk valamelyik gombot a soron következő várakozó azonnal megjelenik a sorszám kijelzőn.
Az alatta látható "Időrendben következő hívása" gombra kattintva folyamattól független azt a sorszámot szólítja, amelyik időrendben következik.
A beállításokon van olyan lehetőség, hogy ne a soron következő sorszámot szólítsuk. Ekkor a gombra kattintva nem történik meg automatikusan a következő hívása, hanem egy felugró ablakban kiválaszthatjuk , melyik sorszámot szeretnénk szólítani. Hasznos funkció lehet például ha az ügyfelek megadják a rendelés számot.
4. Időpontra érkezettek
A várakozóktól külön bontva látjuk azokat, akik időpontra érkeztek, illetve jelezzük, hogy az időpontjuk mikorra szólt.
A folyamatokra várakozók száma magába foglalja az időpontra érkezetteket is. Így amennyiben nincs torlódás,és nem kell előre venni az időpontosokat; Mindegy, hogy az időpontra érkezettek közül szólítjuk vagy a folyamat gombbal.
5. Aktuális sorszám kezelése
Az aktuális sorszámot szólíthatjuk újra (ekkor egy kis ikon jelzi majd a gombon, hogy ezt hányszor tettük meg.) Illetve átirányíthatjuk a sorszámot egy másik pulthoz.
Fontos, hogy átirányításkor a sorszám nem változik.
6. Megjegyzés a sorszámokhoz.
A sorszam.hu rendszere tökéletes megoldás az ügyfélhez tartozó ügyek belső továbbításához is. Amennyiben egy másik pulthoz irányítjuk az ügyfelet, fűzhetünk hozzá megjegyzést is. A rendszer automatikusan hozzákapcsolja az időt, illetve, hogy ki adta hozzá a megjegyzést. Így lehetőség nyílik a pultok közötti kommunikációra.
Belső kommunikációhoz van lehetőség olyan folyamatokat létre hozni, ami nem jelenik meg a kijelzőkön. Hasznos funkciót ott, ahol az ügyet anélkül szeretnénk továbbítani, hogy az ügyfelet értesítsük. Például megrendelés átvételére húzott sorszám továbbítása a raktárba (anélkül, hogy az ügyfél ezt látná) , a szükséges kommunikáció folytatása, majd a raktárból vissza irányítás a pulthoz. Erről a lehetőségről bővebben a folyamatok leírásánál tájékozódhat.